Marketingul digital este un domeniu în creștere în era digitală în care trăim, iar oamenii sunt tot mai interesați să vândă online. Vânzările în domeniul online sunt cele mai rapide, mai ușoare și mai eficiente, iar cei care vând profită cum pot de această realitate.

Marketingul și publicitatea au evoluat enorm de la apariție și studiile au demonstrat că achizițiile se bazează pe forța emoțiilor. De obicei, achiziția se bazează pe emoția unei persoane care simte nevoia de a avea și folosi acel produs.

După ce au descoperit această idee, marile companii au început să folosească acest lucru împotriva clienților și cumpărătorilor pentru a-i “manipula” să cumpere orice le oferă ei la orice preț.

Principiul reciprocității

Acest principiu este destul de clar: “oferă ceva pentru a obține ceva”. De aceea, firmele le oferă clienților tot felul de mici surprize: promoții, oferte, angajați zâmbitori, conținut de calitate pe rețelele sociale sau blog, personalizarea relației cu clienții sau consultanță gratuită.

Principiul angajamentului și coerenței

Acest principiu se referă la concordanța dintre decizii și angajamentul adus de ele. De exemplu, va trebui să oferiți servicii adaptate nevoilor sau preferințelor clienților.

Principiul aprobării sociale

Acest principiu se referă la acțiune după ce un grup mare de oameni a aprobat acea idee. De exemplu, o mulțime de firme introduc în paginile lor web sintagme precum “9 din 10 persoane au cumpărat/aprobat/fost mulțumite de …” sau etalează pe landing page un portofoliu cu foști clienți mulțumiți și mărturiile lor.

Principiul simpatiei

Oamenii se lasă influențați de cei la care țin sau pe care îi plac. De aceea, reclamele de la TV folosesc persoane din aceeași familie, prieteni și toți sunt fericiți sau zâmbitori. Atunci când lucrați direct cu clienții este bine ca angajații să fie cât mai amabili și prietenoși cu cei cu care intră în contact. Hainele contează și ele, dar și mai mult contează limbajul non-verbal.

Principiul autorității

Dacă un expert în domeniu recomandă un produs sau serviciu, oamenii sunt mai înclinați să cumpere acel produs. Pentru a vinde mai repede, transformați-vă într-un expert, iar oamenii vor prinde încredere în dumneavoastră.

Aceste principii vă vor ajuta să vindeți mai mult, mai repede.